Št. feb 25th, 2021

5 tipov na získanie mentálnej sily počas koronového obdobia

Rok 2020 otriasa základmi nejednej firmy a neistota, obavy alebo v lepšom prípade snaha o improvizáciu, beží hlavou rovnako celosvetovým lídrom, ako aj nám, podnikateľkám, ktoré do svojej práce vkladáme veľký kus seba.

Seba – čiže človeka, ktorý je v prípade malých rodinných či jedno-osobových firiem, najdôležitejšou zložkou biznisu.

Poznáte výrok – každá reťaz je taká silná, ako je silný jej najslabší článok?

Asi už tušíte kam mierim.

Naša vnútorná sila a schopnosť úspešne prekonávať nepriaznivé okolnosti, je v tomto období kľúčová.

Bez starostlivosti o svoju energiu a mentálne nastavenie, nebudeme mať dostatočnú kapacitu byť v podnikaní flexibilné a kreatívne.

Ak chceme byť schopné prispôsobovať sa častým zmenám, potrebujeme sa popri starostlivosti o podnikateľské aktivity, paralelne starať o vlastnú psychiku.

Platilo to vždy, no v tomto období sa výzvy celkom vystupňovali. Už nestačí o tom len vedieť a čítať motivačné knihy. To, čo urobí skutočný pozitívny efekt a podporí našu silu, sú skutočné proaktívne kroky.

Ak sa do nich chcete pustiť, no neviete, kde začať, inšpiráciu nájdete v týchto piatich aktivitách, ktoré sú overené vedecky aj praxou.

1.Uchopte vnímanie toho, čo má vo vašom živote zmysel a na čom vám skutočne záleží z dlhodobého hľadiska. Drobnými zmysluplnými aktivitami prispievajte k tomu, aby ste v týchto oblastiach cítili stabilitu a naplnenie. S mojimi klientmi si k tomu vytvárame napríklad myšlienkové mapy alebo nástenky snov. Vyskúšajte to aj vy.

2. Regenerujte a dodávajte si energiu. Ak ste unavené, odpočívajte, lebo telo pod vplyvom stresu, potrebuje regenerovať viac než inokedy. Vedome vyhľadávajte aktivity, ktoré vám energiu dodávajú a nie uberajú. Rovnako to platí aj pre ľudí, ktorými sa obklopujete.

3. Spoznávajte a rozvíjajte sa. Ak vás v súčasnosti ovládajú nepríjemné emócie, ako nervozita, smútok či pocit bezmocnosti, nie je to nič neobvyklé. Avšak dnes je na výber množstvo vedecky podložených metód, ktoré vás naučia svoje emócie zvládať ľahšie, odhaľovať vaše kvality a využívať ich k tomu, aby ste nachádzali správne riešenia. Každá investícia do posilňovania vlastnej osobnosti sa vám v živote niekoľkonásobne vráti.

4. Vytvorte si príjemnú a užitočnú rutinu. Systém, poriadok a sled udalostí, ktoré viete predvídať a môžete sa na ne spoľahnúť, pôsobí na myseľ upokojujúco. Čím viac zmien, ktoré nemôžete ovplyvniť, sa okolo vás deje, tým je dôležitejšie, aby ste počas dňa zažívali chvíle, ktoré máte pod kontrolou a idú systémom, ktorý vám vyhovuje. Môže to byť večerná aktivita, pri ktorej si naplánujete pracovné činnosti na ďalší deň alebo ranná rutina spojená s meditáciou, cvičením či journalingom. Zbaví vás to zmätku v hlave a deň začnete s ľahkosťou a fokusom na to, čo je naozaj dôležité.

5. Doprajte si pomoc. Nie je nič nové, že priznať si pred sebou, že potrebujeme pomoc, je náročné. Najmä vtedy, keď sme doteraz zvládali všetko samy. Mnohým úspešným ľuďom, ktorých obdivujete, sa darí práve preto, lebo sa o svoju mentálnu aj fyzickú pohodu starajú v spolupráci s odborníkmi – a to nielen v čase korony. Či si potrebujete iba vyliať srdce, zbaviť sa úzkosti, poradiť sa alebo sa chcete pustiť do realizácie svojich cieľov s vyšším nasadením než ho máte teraz, na všetko nájdete potrebnú pomoc, ak sa tak rozhodnete.

Verím, že výziev, ktorým čelíte, je veľa, ale rovnako aj riešení, z ktorých si môžete vyberať.

Stojí vám to za to?

Ak áno, čo všetko ste ochotné robiť inak, aby ste mali silu svoj podnikateľský sen naďalej budovať?

Naplánujte si aspoň jeden malý krok a začnite už dnes.

Vy za to stojíte. 🙂

Autorka článku:
Ing. Zuzana Palková
Talentový kouč a mentor
Člen predsedníctva Slovenskej asociácie koučov
www.zuzanapalkova.sk