19. apríla 2024

Budujte svoju osobnú značku

Mnohé z nás sa venujú podnikaniu, realizujú vysnívaný projekt alebo sa skrátka chcú profesionálne posunúť. Preto je najvyšší čas začať budovať svoju osobnú značku. Osobná značka má silu prirodzene vás zviditeľniť, veľmi jasne odlíšiť a otvoriť dvere do budúcnosti.

„Osobnú značku si predstavte ako profesionálny a osobnostný kokteil.
Citlivo namiešaný silnými vlastnosťami a skúsenosťami odborníka a ochutený jeho unikátnym príbehom a víziami,“ radí
Lucia Pekaríková, odborníčka na osobné PR a budovanie osobných značiek.

Po budovaní osobnej značky siaha stále viac ľudí. Prečo?

Je to tak, rozvíjanie osobných značiek a personálne PR si postupne pýtal trh. Spoločnosti viac investujú do zviditeľňovania kľúčových ľudí, pre podnikateľov je zase prínosom, ak môžu vniesť do projektu či firemného brandu „človečinu“. Komunikácia cez osobnú značku je navyše veľmi prirodzená. Predstavuje efektívny spôsob, ako zviditeľniť nielen seba, ale aj firemnú značku či projekt.

Ako vyzerá dobrá osobná značka? Čo si môžeme pod týmto pojmom predstaviť?

Dobrá osobná značka je postavená na autenticite, hodnotách a cieľoch človeka. Osobnú značku si predstavte ako profesionálny a osobnostný kokteil. Citlivo namiešaný silnými vlastnosťami a skúsenosťami odborníka a ochutený jeho unikátnym príbehom a víziami. Týmto mixom sa prezentuje pred svetom a hlavne potenciálnymi klientmi, ktorí si vďaka komunikácii osobnej značky vedia spojiť firmu s konkrétnou tvárou. Ak sa s ňou stotožnia, začnú jej dôverovať.

Pre koho je budovanie osobnej značky vhodné?

V podstate pre každého, kto sa túži a potrebuje zviditeľniť v oblasti, v ktorej profesionálne pôsobí. Môže ísť o podnikateľa, majiteľa spoločnosti alebo kľúčových zamestnancov, tvorcu projektu. Na osobnej značke je úžasné to, že pracujeme priamo s esenciou človeka. Vyťahujeme na svetlo sveta jedinečnosť, ktorou je osobnosť klienta zaujímavá pre jej publikum.

Ak sa rozhodnem budovať osobnú značku, kde mám začať?

Treba si uvedomiť, že každá osobná značka je unikátna a buduje sa na mieru. Pred jej komunikáciou si skúste namiešať vyššie spomenutý mix a položte si tieto otázky: Kto som a čo robím? V čom vynikám? Aký je môj cieľ a vízia? Čo chcem, aby si o mne publikum zapamätalo? A čo je veľmi podstatné: Kto sú moji potenciálni klienti? Pretože osobnú značku prezentujete práve pred svojou cieľovou skupinou.

Akých zásad by sme sa mali držať pri budovaní osobnej značky?

Ku komunikácii pristupujte prirodzene a autenticky. Osobná značka má byť tiež zrozumiteľná, čomu predchádza dôkladné spoznanie vášho publika. Buďte lídrom a inšpirujte. Čo skvele komunikačne funguje, je príbeh. Každý je jedinečný a dokáže pritiahnuť pozornosť. Stávate sa bližším, zapamätateľnejším a v ideálnom prípade aj inšpiratívnym.

Autorka článku:
Lucia Pekaríková
CEO PR agentúry KOMUNIKA & YOU ARE PR
Známa odborníčka na osobné PR a budovanie osobných značiek, mentorka a spíkerka.

About Author